Eupen – St. Vith
89 km
Vannacht regen, heel veel regen. Om half 7 wordt ik wakker. Regen, onweer. Het lijkt zelfs alsof de zon wil gaan schijnen.
Bij het pakken gaat één van de drukknopen van de (nieuwe) stuurtas los. Het is een drukknoop voor de kaartentas. Ik heb dus nu een gat boven in de stuurtas.Ik heb dus een lekke stuurtas. En de kaartentas is niet goed te gebruiken.
Plakken dus.
Laat weg en om 10 uur ben ik in Eupen. Het eerste wat ik zie is een schoenmaker. En die kan een nieuwe drukknoop zetten. En dan naar de bakker.
Om half elf eindelijk Eupen uit.
Omderweg naar Roetgen. Het is nog droog.
Bij Roetgen loopt de grens van België en Duitsland door de sloot langs de weg. Het bord staat in België, maar is bedoeld voor Duitse klanten.
Onderweg naar Roetgen begint het weer te regenen. Daar pak ik de Vehnbahn op. Een oude spoorbaan, maar nu prachtig geasfalteerd. En het regent, soms hard.In Lammersdorf houdt het asfalt op de spoorbaan op. De regen houdt echter niet op en ik schuil een tijdje in het oude station. Het is er een ravage. Maar het is er droog.
Bahnhof Lammersdorf.
En het boeiende interieur.
Na Lammersdorf gaat het pad verder als een erg smal en modderig paadje. Onduidelijk is hoe en waar dit zal eindigen. Ik durf het niet aan en kies dan maar weer voor gewone wegen.Via rustige weggetjes naar Monschau. Het is een leuk plaatsje, maar het is nog altijd een touristenfuik.
Geluncht op de markt.
Monschau.
Monschau weer uit, en dus ook het dal weer uit.Restant van een verdwenen spoorlijn.
Daarna gaat het langzaam omhoog naar de 600 meter, de Hoge Venen op.Op de Hoge Venen.
Afdalen naar Robertville en weer omhoog naar Waismes. Het lijken de Ardennen wel.Tussen Waimes en St. Vith.
Inkopen doen en weer via de Vehnbahn richting St. Vith.Een kruisende spoorlijn. In 1917 gebouwd in een half jaar tijd.
Een camping vlak na St. Vith.Ik heb net de tent staan als er weer een bui losbarst.